Outsourcing procesu to przejęcie realizacji całego lub określonej części procesu biznesowego w celu podniesienia efektywności. Dzięki czemu Klient koncentruje się na kluczowym profilu działalności, przekazując MGsolutions do realizacji poszczególne procesy.
Najważniejsze zalety outsourcingu procesu to:
Szeroko rozumiana optymalizacja kosztów związanych z zatrudnieniem
Dopasowanie zasobów do rzeczywistych potrzeb Klienta
Oszczędność czasu
Doświadczenie konsultantów zewnętrznych, poparte wieloma wcześniejszymi projektami co pozwala na wprowadzenie kluczowych rozwiązań, często innowacyjnych dla przedsięwzięcia oraz szybsze wdrożenie zmian biznesowych
Większa przejrzystość procesów i obiektywizacja podejmowanych decyzji
Zwiększenie zdolności pracowników do szybkiego dostosowywania się do zmian w otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznego firmy.
Usprawnienie wspólnego, strategicznego myślenia o firmie, dostrzeganie roli wspólnego rozwiązywania problemów, zwiększenie otwartości na zmiany.
Zwiększenie poziomu lojalności pracowników.
Poprawa jakości i efektywności funkcjonowania firmy Klienta dzięki podniesieniu motywacji pracowników. Paradoksalnie, pracownicy wewnętrzni firmy chętnie angażują się we współpracę z konsultantami zewnętrznymi. Czasami podstawą takiego zaangażowania jest chęć rozwoju, czasami chęć spacyfikowania „wroga”.